De kamado is een typisch product uit de belevingseconomie en staat voor een bepaalde levensstijl. Daarom is het bedrijf vooral gericht op marketing en evenementen. Om het creatieve proces te versterken is een inspirerende werkomgeving nodig, waarin collega's werken in een open setting met korte schakels. Daarnaast is een hoogwaardige buitenruimte essentieel om de verkopers en importeurs te verwelkomen en de “Eggs” te demonstreren.
Het gebouw heeft een pure hoofdvorm, een natuurlijke ruimtelijke vormgeving met gebruik van specifieke materialen. Het bestaat uit een donker vierkant volume in twee lagen, dat zich door zijn heldere eenvoud stevig tussen de onopvallende pakhuizen in de industriële context plaatst. Rondom het gebouw heeft de gevel slechts enkele doorlopende, verdiepingshogehoge ramen op relevante plekken, de rest is massief metselwerk. De verrassing zit in het interieur.
Centraal in het gebouw ligt een vierkante patio. Het vloerniveau is halverwege de begane grond en de eerste verdieping. Hierdoor krijgen alle representatieve ruimtes op de begane grond en de kantoorruimtes op de eerste verdieping een directe relatie met het zelf-gecreëerde buitenleven. Een volgroeide boom markeert het midden van de patio en zorgt voor een comfortabele levendige schaduw van het zonlicht door het hele gebouw.